gua niah road trip



perjalanan dari bandar miri ke gua niah mengambil masa sejam lebih.kalau ada tengok posting ke bekenun atau tusan beach ini lah jalan dia tapi jauh lagi.hakikat sebenarnya ke gua niah ni mencabar mental fizikl emak dan ayah.tapi alhamdulillah kids done a good job.

kalau ada rasa nak camping pun boleh sebab disediakan tapak..macam best je kan.selepas naik boat dari jetty bermula lah perjalanan kaki mendaki meredah hutan..ada kot sejam setengah meredah hutan huhu sila bersabar kalau bawa nak kecil ya..alhamdulillah anak-anak tak banyak hal cuma arissa saja waktu perjalanan balik dia tidur suka tak suka penat tak penat ayah pikul juga lah.kalau yang suka aktiviti lasak nak keluar peluh boleh lah jelajah gua niah kalau tak sila lah jangan ya.tapi best experience juga lah..pasang juga niat nak ber camping tu.aktivi ni sesuai sangat  pada golongan  yang suka hijau,alam sekitar lah senang cerita.

actually lepas ke gua niah kami plan ke air terjun berhampiran tak delah hampir sangat pun mau 45min jugak .tapi sampai di lokasi dah tept jam 3..huhu.jadinya atas  faktor keselamatan pihak pengurusan hutan tak bagi masuk kalau masuk pun sampainya mungkin dah gelap.kalau nak mandi air terjun sebaiknya awal  pagi dah gerak dari bandar miri.

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow