Posts

Showing posts from November 7, 2012

JIMAT..JIMAT!!

kadang - kadang sakit hati gak bila orang cakap
pakai cd,cp bagai nak jimat ker?

huhuhu..

kebenaran yang ingin aku bagitahu
misi utama CLOTH DIAPER,SUSU IBU,CLOTH PAD
bukan sebab nak JIMAT

kita ada pilihan kita boleh
pilih yang TERBAIK untuk anak kita..
untuk jangka masa panjang semua nie memang menjimatkan

tapi cuba fikir2 kan
cost nak beli semua gadget penyusuan susu ibu
pam, storage ,cooler bag , freezer ,ice pack, warmer
JIMAT kalau tak beli semua ni..direct feeding.. sahaja..
atau marmet  so tak payah beli pam

CDing...cost membeli sekeping pun rm 25 china brand
kalau custom made ...brand grovia...huhu..
up to rm 75 sekeping...
JIMAT kalau pakai kain lampin tak waterproof
tapi kena rajin
sekurang-kurangnya aku telah mengurangkan sampah :)

CLOTH PAD..kalau malas pakai jer ..
pad pakai buang
ada juga terbaca pasal bahan-bahan
pemutih kapas yg ada dalam pad/pampers tu..
aku pun tak pasti...
sebab tak der pengesahan terperinici...
yang ianya boleh menyebabkan kanser
so it's up to …

muka kiut-miut anak-anak ku

Image
duduk pun ada gaya hek...
memang senang tido....kadang-kadang..tengah makan pun tidoo.. tumpang bahu abg..
ok..nie sama pattern ng aisyah.. tu..tgh tidoo ler tu
abg takut adik jatuh.....
em....budak masa kini...ipad...

wet bag

Image