:ikLaN:

nuffang

Wednesday, November 7, 2012

JIMAT..JIMAT!!

kadang - kadang sakit hati gak bila orang cakap
pakai cd,cp bagai nak jimat ker?

huhuhu..

kebenaran yang ingin aku bagitahu
misi utama CLOTH DIAPER,SUSU IBU,CLOTH PAD
bukan sebab nak JIMAT

kita ada pilihan kita boleh
pilih yang TERBAIK untuk anak kita..
untuk jangka masa panjang semua nie memang menjimatkan

tapi cuba fikir2 kan
cost nak beli semua gadget penyusuan susu ibu
pam, storage ,cooler bag , freezer ,ice pack, warmer
JIMAT kalau tak beli semua ni..direct feeding.. sahaja..
atau marmet  so tak payah beli pam

CDing...cost membeli sekeping pun rm 25 china brand
kalau custom made ...brand grovia...huhu..
up to rm 75 sekeping...
JIMAT kalau pakai kain lampin tak waterproof
tapi kena rajin
sekurang-kurangnya aku telah mengurangkan sampah :)

CLOTH PAD..kalau malas pakai jer ..
pad pakai buang
ada juga terbaca pasal bahan-bahan
pemutih kapas yg ada dalam pad/pampers tu..
aku pun tak pasti...
sebab tak der pengesahan terperinici...
yang ianya boleh menyebabkan kanser
so it's up to u...
utk yang lebih baik bersih dan menyelamatkan
alam sekitar
aku pilih CLOTH PAD...


JIMAT sekiranya ANDA BIJAK..
beli ikut keperluan bukan..membazir..
asal nampak CD design cantik-cantik sikit je nak borong
tak cukup satu pam....dah ada elektrik nak manual dengan battery
pulak (tu perangai aku ler tu)
apa pun asal kan kita tak tersasar ...
sometimes sangat seronok...kita explore
benda -benda nie..
mendekatkan kita dengan ilmu ke ibu bapaan..
kalau dah explore susu ibu mesti akan
terjebak with homemade solid food
enjoy to prepared them...tak yah ler nak pi beli
nestum segera bagaiiii.. :) anak pun sihat

renung-renung kan...
KALAU MALAS jangan dok kata
NAK JIMAT ker...wat benda nie semua..
yg bagi susu badan ni pun MALAS jugak
MALAS nak bancuh susu  :)


aku mungkin tak terasa kalau orang cakap cara
berhemah..
tapi kalau macam menyindir
bengkak jugak lah jiwa.. hahaha..







1 comment:

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...