Posts

Showing posts from March 24, 2016

rezeki anak-anak

pernah cerita dulu...kan-rasanya lah..
masa tengah makan satu family rasanya baru 2-3 bulan lepas
ada pakcik ni datang cakap makan ye saya bayar..
terkejut masa tu..pakcik tu kata tengok anak2 4org ni teringat anak2 dia masa kecil macam nih lah..then dia cerita pasal anak nya yg sakit di hospital..semoga anak pakcik cepat sembuh.
beberapa hari lepas makan kat amanah harith sebab teringin nak rasa asam pedas dia..maklumlah kami kat sini memang jenis teringin je makan makanan semenanjung lama tak balik kot dari bulan 9.haha sampai semenanjung teringin makan makanan borneo pulak.
so pulun order segala nasi lemak,roti canai,asam pedas bagai.dari jauh mak cik pakcik ni senyum2 tengok arissa.
tak lama makcik ng pakcik ni datang dekat tegur..teringat cucu kami sama mukanya, gayanya atu.. ..namanya arina..apakan namanya ani
kami jawab arissa..
makcik ni pegang pipi arissa..suka betul dia.. berborak-borak sekejap
lepas tu makcik pakcik beredar gi bayar .
kemudian mereka patah balik semula...sudah kami b…