:ikLaN:

nuffang

Thursday, March 24, 2016

rezeki anak-anak

pernah cerita dulu...kan-rasanya lah..
masa tengah makan satu family rasanya baru 2-3 bulan lepas
ada pakcik ni datang cakap makan ye saya bayar..
terkejut masa tu..pakcik tu kata tengok anak2 4org ni teringat anak2 dia masa kecil macam nih lah..then dia cerita pasal anak nya yg sakit di hospital..semoga anak pakcik cepat sembuh.
beberapa hari lepas makan kat amanah harith sebab teringin nak rasa asam pedas dia..maklumlah kami kat sini memang jenis teringin je makan makanan semenanjung lama tak balik kot dari bulan 9.haha sampai semenanjung teringin makan makanan borneo pulak.
so pulun order segala nasi lemak,roti canai,asam pedas bagai.dari jauh mak cik pakcik ni senyum2 tengok arissa.
tak lama makcik ng pakcik ni datang dekat tegur..teringat cucu kami sama mukanya, gayanya atu.. ..namanya arina..apakan namanya ani
kami jawab arissa..
makcik ni pegang pipi arissa..suka betul dia.. berborak-borak sekejap
lepas tu makcik pakcik beredar gi bayar .
kemudian mereka patah balik semula...sudah kami bayar ye..
nak tersedak aku dengar...
terima kasih..alhamdulillah semoga rezeki makcik pakcik makin murah..
tu belanja makan...satu family tau..lagi makan kat amanah harith pulak..huhu kat sini makan boleh tahan mahal jugak ye.
yang jumpa tak kenal pun ada tengah beli jagung ada pakcik bagi anak aku duit..dekat dalam masjid..pun pernah..
tengah makan pun pernah..selalunnya hari jumaat.

belum lagi jiran-jiran tuan rumah sahabat handai yang pemurah lagi baik hati.
mana-mana kami pindah pun tuan rumah baik hati ada je makanan yang masuk rumah kami.
jiran-jiran kami alhamdulillah ..duduk jauh ni memang rezeki sangat diberi jiran tetangga yang baik hati tolong menolong.
kawan-kawan alhamdulillah hanya ALLAH je yang balas kebaikan mereka.
kadang-kadang terfikir nikmat Allah bagi rezeki selalu nya nenek-nenek atok-atok yang datang pada anak-anak ku..ialah atok pompuan perak diaorg jauh..tu je atok yang diaorg ada sekarang.
mengubat kerinduan pada atok mereka

mata masuk habuk..

---memberi lah tak kira dengan siapa pun-----

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...