puting tiruan

kenapa .. aku tak manjakan hariz dan aisyah dengan puting tiruan..sebab nya..banyak keburukan nya..dahlah aku memang xboleh nak avoid gunakan puting untuk mereka susu tp sekurang-kurangnya aku berusaha untuk tidak memberi mereka puting kosong..

alasannya..yang aku boleh fikirkan sendiri:
-baby mudah kembung
-kesian asyik dok nonyot puting kosong..lapar ke tak pun tak tau
-nanti gigi tak sama..(mama aku cakap)
-budak yang isap puting kosong lambat cakap(bukan aku cakap..kajian yerk)
-ader terbaca baby tertelan puting kosong ..kesian
-tak suka kalau ia jadi tabiat kepada anak-anak ku

so untuk peringatan diri sendiri hariz dan aisyah memang aku tak beri puting kosong..tapi isap botol tu memang aku tak leh nak elak..nanti nyusahkan pengasuh pulak..

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow