.:menanti harii:.

entriii..
tentang menanti harii....
sangaat tidak sabar..
nak sambut newborn
baby..
teringat kisah
melahirkan
muhammad nurhariz
dan
nur aisyah
masing-masing
sangat berbeza
cerita
hariz
saya pernah tulis dalam blog saya
yang lain dan mungin tak wujud
dah
hihihi.........
bagi saya melahirkan adalah
sangat indah
dah sangat
senang
3.00am 14 nov 2006
water bag pecah
di hantar ke
hospital daerah taiping
bermalam di dalam ward
tak boleh tido
tiada rasa sakit
sehingga
6 petang 14 nov 2006
baru rasa
sakit sikit
bila jam
12 tengah malam
baru
rasa sakit makin kuat
ke toilet,tawaf ward
semua
saya buat...
sampai suatu tahap..
saya jumpa jururawat..
jam 1.00 lebih..
dihantar ke dewan bersalin..
pandang kiri..
kanan dinding....
..sangat mencabar bila
dengar ibu
yang ingin
melahirkan anak
saya..memang blurr..
tau..tau
nak salin jer
teran 2,3 kali..
plus support memang baik
punya
dari nurse
muhammad nurhariz lahir...
15 nov 2006
3,11kg
2.58 am
tanpa bantuaan
epidural+vaccum+gas bagai..
cuma uri yang tertinggal..
tapi alhamdulillah
semua selamat
kami
keluar dari
labor room bersama
alunan azan subuh..
18 ogog 2009..
pepagi..jugak
dihantar encik
suami
ke HUKM..
hihi..
rasa contraction sikit
after 6.00am..
doc wat procedure
keputusannya..
doc pecah water bag
sakit..ok ler boleh
tahan lagik
doc
pancing aku
pakai epiural
masih kuat
lagi pun tak rasa
sakit sangat
xmoh..amk
epidural..doc
dihantar ke
labor room
encik suami datang
dipancing pakai gas
pakai jugak...
dipancing lagik
pakai epidural...
akhirnya mengalah jugak
walaupun..
saya rasa
masih boleh bertahan lagi
so pakar bius
datang..dan wat
procedure..
bila..
saya rasa
contraction kuat
terus saya cakap
saya dah ready nak bersalin
doc masuk
tiub epidural off..
jadi saya boleh rasa
sakit
dan tahu bila perlu
saya teran..
2kali..teran..
doc stop...
tetiba rasa nak ...
haha terus aja
nur aisyah lahir..
18 Ogos 2009
12.07 tengah hari
3.08 kg..
encik suami pun terkejut
thanks
kepada encik suami
sebab
teman saya...
setelah saya ditukarkan
baju
dibersihakan
thanks kepada
2 orang student tu..
yang banyak bantu saya
plus nurse dan doc yang berebut
nak sambut baby saya..
saya diberi peluang terus
BF nur aisyah....
bagi saya
GoV hoSpital..
memang TerBaik.....
bila
hendak cuba
lahirkan anak di swasta
encik suami
tidak galakkan
lagi pun
saya berkerja
dengan dekat dengan perubatan
walaupun bidang lain
tapi saya ambil tahu
dah perlu ambil tahu
keperluan untuk
perubatan
tentu lebih
faham,,
dari segi...
bila mereka tidak mahu ambil risiko
bedah saja
kemudian..kes yang berat
terus hantar semula
ke Gov hosp..
terpulang
kepada
pandangan masing-masing...
ada juga pengalaman saya
yang tak best kat
gov hosp
tapi..tak semua hosp
macam tu...

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow