:nak tambah susu ibu versi leen:

cam mana nak tambah susu ibu
versi aku..
hihihi..
penghasilan susu
mengikut musim.....
kena musim stressssss
susu pun merudum..ikut stress
huhuhu..
1st for all
elakkan stress..hahaha
yang lain..
resepi nie pun aku cilok dari kawan aku
Thanks laling..u punya resepi longan
memang membantu sikit sebanyak
waktu BF aisyah dulu..
oleh kerana ada yang tanya
cam mana nak prepare air longan kering ni
so
nie dia cara dia..
opsss nie jugak for my best friend
QN..yang tengah peknen and nak fully BF baby dia
thanks sebab follow blog aku :)
1st..beli longan kat tesco..ke mana-mana
kalau longan tu ada kulit..buang kulit dia
masak longan kering 10-15 biji ikut citarasa dengan air(agak-agak)
dah mendidih..sedia untuk di minum..
nak enak ala-ala manis-manis
letak gula sikit..
nak disejukkan buat stok pun buleh...
lain-lain cara..
aku makan sayur kucai..
goreng macam biasa
ada jugak orang cakap
makan ulam pegaga,ikan pari,sayur lobak putih
ok jugak next time aku try..
dan aku jugak
pernah ambil
supplement di bawah nie..
kerana keadaan
susu yg sgt kritikal waktu tu
rupa-rupanya aku peknen kan
muhammad nurfaris time tu

sempat telan 3-4 bijik je.. sebab pil ni tak sesuai utk peknen mum
banyak lagi tu



nota tangan: sekarang nie...aku sudah jadi rutin minum susu setiap malam..hihi..nampak susu yg terhasil lebih lemak berkrim..hahaha..tak rasa pun tgk aje..

Comments

  1. huhu dulu mase aishah dlm pantang mak mertua wat masak lobak putih tu....alhamdulillah byk gak susu huhu, yg kucai tu ade gak dgr cite...tp mak mertua ckp after bersalin xelok sgt mkn coz bisa...xth la btul ke x kan, n ade yg ckp minum air tin season longan + kurma tu, sgt meriah susu after minum tu. tp manis ckit la

    ReplyDelete
  2. kalau nak masak longan kering ng kurma merah pun bulih jugak..homemade sikit...hihihi..kalau minum air dlm tin nie selalu sgt xbgs gak..jap gi tak pasal2 kena kencing manis pulak..hahaha..sekali sekala bulih lah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow