:ikLaN:

nuffang

Monday, April 18, 2011

:looking for nanny:

sekarang nie tgh
runsing nak cari pengasuh
huhuhu..
kan senang antor taska bagai..
memang senang
kalau anak sorang jer...plus..bukan baby yang
memerlukan penjagaan yang rapi..
saya lebih suka
pengasuh yang jaga..
atau saudara sendiri yang jaga
macam  aisyah dulu..pengasuh yang jaga
pengasuh aisyah dan hariz bagus..
cuma dia dah tak larat
dia takut terlepas pandang
saya paham..
rumitnya nak jaga baru lahir..
kalau nak hantar taska banyak benda yg
nak kena fikir..
dari segi lokasi taska dengan opis mesti dekat
kalau terjadi sesuatu yang tiadak dingini..
saya akan dapat sampai dengan segera
tanpa lalu kesesakan lalu lintas..
pada waktu
makan tengahari dan sebagainya..
sebab saya nie suka datang melawat kalau hantar ke taska..
saya bukan hantar dan tinggal..
kalau pengasuh saya lebih percaya
sebab saya BF..so..
kalau hantar taska ramai2
rasa macm riso..kot2 mereka nie
salah bagi susu kat baby saya..:(
(nampak cam tak loGik..tapi memang saya riso)
masa di putrajaya
saya banyak kenagan pahit bersama taska hariz
saya lihat sendiri..
saya menagis lepas balik dari taska..
orang yang tahu
adalah..kawan yang teman saya
sewaktu datang secara
tiba-tiba kesitu..(saya memang suka buat cam tu kalau hantar anak ke taska)
taska/tadika
yang buka banyak cawangan..dan bayaran mahal..taksemestinya
sangat bagus.
hariz fobia..
saya lagi fobia
lepas..
dengar..cerita cikgu kat sekolah
sebelah sekolah saya dulu..anak dia
meninggal tersedak susu
segera..cari pengasuh..
di kepong pun..saya pernah hantar
hariz ke taska
memang megecewakan..
kanak-kanak kena marah..
baby dibiar menangis
dalam bilik seorang diri....
saya datang secara mengejut juga..
dan sekarang nie..
saya tengok
pusat jagaan kanak-kanak
tu dah tutup..
tak tahu kenapa...
saya tak kata
semua taska takbagus..
tapi..harus pilih..
saya ada hak untuk pilih..
sekurang-kurang nya
jika sesuatu tak baik berlaku
kemalangan memang tak boleh
nak elak..di mana2 boleh jadi
tapi
saya dah buat yang terbaik
untuk anak-anak saya..
dan mengikut kemapuan saya..
saya rasa sangat beruntung
masa hariz baby dia dijaga
oleh arwah atuk hariz..
saya gak cam fobia
sebab
masa di putrajaya..
aisyah pernah
msk wad
sebab
tersedak susu..
saya tak kisah ..jaga anak demam..
sebab saya dah jaga
hariz demam setiap bulan
sebelum hariz operation tonsil..
every month..g hospital..tak tido malam
gi pakar kanak-kanak..
dan pakar yang cadangkan bila hariz besar sikit
buang tonsil..
tapi apa yang jadi kat aisyah..
buat saya lebih berhati-hati.......
mungkin org yang tak melihat
anak sendiri telantar begitu..
akan kata..saya yang tak pandai cari taska
yg baik..
plz..saya harap..benda tu tak jadi kat anak anda..
hariz dah besar..
saya tak riso sangat..tapi saya sangat riso
dengan faris..sebab dia baby lagi..
kalau jumpa taska yang sesuai..
kena dengan jiwa ..memang
hantar mereka ke taska......
aisyah pun kalau dah
besar sikit..
masuk 3tahun saya nak
masuk kan ke taska..
but not now...
saya sendiri berharap
saya yang dapat jaga anak saya sendiri..
suri rumah.tangga full time..
anda adalah sangat beruntunG...
mungkin nasib saya jer yang kureng
sebab asyik dapat taska yang tah apa-apa tah..
masa buat bayaran yuran yang mahal..
(tiada istilah nak jimat duit antar anak ke pengasuh..bayaran taska dan pengasuh sama sahaja)
janji melambung..
kami akan ajar anak puan..itu ini..kasi buku itu ini..
bila hantar..
tengahari..petang
anak dipaksa tidur..
makan sepinggan kongsi ramai-ramai..adoiii..
saya daftar di pra sekolah..
cikgu hanya cakap..
puan bayar untuk baju sahaja..
kami tak ambil bayaran lain..
melainkan ada sesi bergambar...
walaupun muka cikgu macam garang..
anak saya tak kena paksa tido kat sekolah ek..hihihi
saya follow 1 week
hariz disekolah
amik cuti segala...
saya amat berpuas hati..
walaupun..alat bantuan mengajar tak semewah
taska berbayar
every day ada je benda baru yang dibelajar
menulis,baca doa,mewarna lagi lah rajin
paling saya tersentuh..
bila ..
anak saya cakap..mak hariz nak sembahyang sama..
kanak-kanak 4thn..
saya tak nak paksa lagi..
tapi bila hariz dah cakap macam tu pada saya..
saya rasa sangat happy..
mungkin lah..saya kena topup
lagi apa yang cikgu ajar..
for me..
takkan semua
nak harapkan
orang lain
kita mak
mestilah
saya sendiri
nak ajar anak saya
semoga anak-anak saya menjadi
insan yang berguna
pada agama,bangsa dan negara...
;;;;
jom tolong cari pengasuh..or taska yang sesuai.......
saya
ok jer antar taska..asal dia bukan nak duit je..
ikhlas nak jaga..
maid adalah pilihan terakhir... :)

nota tangan :luahan hati mak 3 orang anak :)

2 comments:

  1. Lin, Asepanjang anak-anak saya di Taska/Tadika/Transit yang sama, tiada masalah. Adatlah, cedera sikit-sikit itu pun sebab anak sendiri pun melasak juga. Saya kenal dengan ustaz pengetua tempat jagaan mereka, yang memang tidak mementingkan keuntungan semata, matlamat dia untuk mewujudkan generasi Al-Quran. Alhamdulillah. Saya ingat di sana lagi senang untuk mencari Taska begitu..

    ReplyDelete
  2. kawasan kepong tak banyak taska islam...sebab sini komuniti cina..kalau ada pun hanya taska biasa..luar kawasan kepong ada tapi masalah kesesakan lalu lintas...saya nak juga cuba cari hampir dengan opis..sama..kebanyakan owner cina..kalau taska melayu hanya taska biasa(tak pasti berdaftar atau tudak).SEmoga urusan saya dipermudahkakan...insyallah..

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...