bf sebab nak jimat ker..

breastfeeding sebab nak jimat?
ada gak ah dulu baca..blog forum sana sini
cakap bf sebab nak jimat
tak payah beli susu..
em..pas tu beli ubat tambah susu,susu tok mak,
pam,deep freezer ,nursing cover,warmer...itu ini
dah jimat lagi pakai FM 

aku..dan aku percaya ibu-ibu
lain menyusukan anak mereka bukan 
jimat sebab utama.

for me...
aku nak kasi susu ibu kat anak-anak ku
wpun susu nie taklah meriah macam orang lain..
gigih bersengkang mata..
pump susu sambil nursing..
pump susu sampai terlentok-lentok pun ada..
aku masih beruntung..
sebab ada ibu yang nak susukan anak mereka
tapi banyak halangan..
aku sangat faham
perasaan tu...

kalau cakap bf ni banyak benda nak kena beli
i dont care pun
dulu masa bujang-bujang 
memang pantang nampak..
kasut baju,,segala bagai shopping tak hinggat..
zaman tu dah berlalu untuk aku..hikhikhik
setelah kawin ada anak
apa-apa jer nampak untuk anak
mesti beli dulu..
tak beli barang sendiri pun tak pe..
haha berubah jugak perangai tu...tak der ler dok syok sendiri beli barang sendiri jer.
dan bila aku beli something new utk item
susu ibu nie..
rasa bersemangat nak collect stock..


dan bf ni sangat mudah
sebenarnya..
tak payah nak heret susu+air panas
kalau keluar jalan-jalan
(type kaki holiday+berjalan-jalan macam kami memang tak sesuai)
tak payah nak bancuh-bancuh...
yang paling penting cuba dulu baru  
anda tahu..

pernah gak bulan puasA dulu orang cakap

kat aku..
best jer ko makan dulu..(berbuka dulu)
suami ko pegang anak minum air je dulu...
peh terkedu kejap..
baru perasan bertapa lapar nya aku time tu..
tapi encik suami pandai cover..
eh..tak per dia susu kan anak'sebab
tu saya bagi dia makan dulu
pas nie dia nak bagi susu pulak..
sejuk sikit dengaq ayat tu..

masa anak 1 mix milk so
nyesal tak hinggat..
ingat kan susu sikit tak cukup..
tak berapa nak cerdik time tu..
pump dapat 1oz
jer
ckp kat ada seseorang ni
dia kata memang ler mula-mula cikit jer
mana tak nya dok tengok
susu orang melambak jer
bila kita 1oz jer mau tak down..
pastu baru ler terfikir..
xperlah cikit ler kena usaha
berusaha--berusaha
hingga bijak sikit dah sekarang ..=)
hihihi
dan kalau memang breastfeeding lebih jimat 
compare FM
itu adalah KELEBIHAN
ibu yang menyusu :)




Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow