new pattern cloth diaper

new pattern for new cloth diaper
..this time no pocket diaper
niat hati nak let it go to my SIL
coz dia ada request nak beli hari tu
tapi rasanya aku kena try dulu
sebab micro fiber nie
become inner..
takder pocket kan namanya


so tempek sikit lagi..supaya lebih kuasa serapan...
sesuai sangat bagi yang rajin cam aku..
kot2 lah tak sempat nak masukkan insert..
pakai free pattern nie cam mudah sikit...
tak kalut cari insert dikala
kecemasan :)

bercerita pasal ber "CD"
nie..
nak share sikit..
em..
bukan senang ek..nak ber "CD" nie
terutama kepada working mum
first for all
kena
SABAR...2nd kena RAJIN...
first trial
tu...leaking lah..
insert baru kan...
masa mula-mula tu den
give up jugak..
huhuhu..
dah ler beli mahal..
(masa tu pakai beli punya..sebab x explore bab jahit2)
5 CD 10 insert plus laundry bag..
300 lebih jugak kot..herga nya
berusaha-berusaha ..memahami
dan menjiwai..xtvt ber"CD" nie..
akhirnya..
terjatuh cinta jugak:)
sampai den google..
cam mana
nak jahit CD nie..
sangat bersyukur..
sebab..
banyak sangat blog ada
tutorial + pattern CD nie.
comel-comey pulak tu.,
geram..aku dibuatnya.............
tu yang jahit sampai pandai..
tuk pengetahuan..aku bukan tokey jahit..
hihihi..tak pandai jahit pun sebelum nie..
mama..kasi mesin jahit..
masa tulah baru google kat tenet..cam mana nak jahit..
tak der kursus..bagai..asas pun takder..(sebab masa form 3 ambik KH KMT..hahaha)

buat masa nie..
aku ber "CD"
half time..
waktu malam..dan sabtu ahad..
bergantung pada..kecukupan CD yang ada
sebab..
aku "CD" both..faris & aisyah :)
(i wish ..aisyah secepat mungkin toilet training)
kalau aku nie FULL TIME HOUSEWIFE
aku akan pastikan
FULL TIME guna CLOTH DIAPER..
can i be FULL time HOUSEWIFE....:)
(kontrak ada 2tahun lagi yerk puan lin)

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow