kundasang part 1

hari pertama sampai..sabah
kami lepak
di kota kinabalu :)
setelah rehat-rehat
esoknya kami gerak ke kundasang..
aku ambik  kereta di Jesslton Point
kereta model viva RM 120/day (auto..sebab nak naik bukit
gunung ganang baik pakai auto..
sebab jalan diranau tu tinggi dia lain macam sikit)
ada orang dalam flight cakap dia
dapat di sewa bah
saga manual RM 100/day
so book kereta sewa untuk 2 hari.
hotel pun kami terjah terus kat sana..
sangat suka dengan nabalu hotel..tapi full book..
yang tinggal cottage hotel
RM 115/night..include breakfast.
sampai kat kundasang..
tempat yang best boleh pergi..
1.Desa cattle farm bayaran masuk RM 3(adult sahaja)
boleh tgk lembu

2.Kinabalu park RM 3 drive ke port2 orang2 nak mendaki gunung
3.War memorial...boleh lah..aku malas nak pergi..dekat jer dengan hotel
....next aku sambung lagi
kalau nak beli sayur-sayuran..memang banyak
aku pun tapau sayur dengan mushroom ..
mushroom nie aku siap pi naik lagi

adeh..lengoh kaki2..haha..tak pernah kot orang datang melawat..
kitaorang nih siap angkut anak beranak naik atas tu
jadik layan jer pic nih






kalau ada orang lain yang berani naik..with kendong baby
aku tabik..weh..
bukan sonang..tangga batu kecik licin..
panjat bokit..
sib baik aku pakai kasut..

---
---

next day..aku drive dari kundasang ke ranau
untuk sampai ke
poring Hot spring..
hehe..jauh jugak..tempat jalan tebelah:)
next ok..

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow