pengasuh :)


ada mommies yg tanya kenapa
tak perlu puting kosong untuk baby?
for me..banyak keburukan 
dari baiknya..
mereka kata..tak blh compare baby..
ada baby memang perlukan 
sebab susah tido..dan sebagainya..
for me tak der sebab..pun nak bagi..
coz utk memudahkan kita beri
sesuatu yg tak perlu pada anak kita
pilihan ada ditangan kita..as a mother..
anak-anak aku+anak2 sedara
secara total tak der puting..
ada yg BF sekejap,ada yg ezima,ada yg BF+FM,ada yg BF sahaja...
anak aku pun sekarang nak tido mesti BF..
haha..sama lah jugak cam buai..
aku nie kat rumah faris tak pakai buai..
kat pengasuh aku supply jugak buai..
kalau tak ajar tak der dia nak pun buai tu:)
pengasuh pun guna kadang2
tapi alhamdulillah
anak faris bukan jenis takder buai tok leh tido..
letak mana-mana pun lena.
ada jugak yang cakap
pengasuh request..nak puting..
huhu..
kesian kan kalau..sampai nak kuar
kena extra puting takut anak mengamuk
puting hilang..
so fikir-fikirkan lah..

for me alhamdulillah..
baby sitter saya..
serba boleh..
berapa saya bayar..RM 700/monthly
ada orang cakap mahal..
bagi aku tak mahal pun.....
compare dengan apa yang BS aku
tolong:)
handle EBM...
dari anak 2nd.sampai yang 3rd nih..
anak 1st mix feeding (BF+FM)
huhu..tak pandai ebm dikala itu:(
Cloth diaper..walaupun dibekalkan..extra DD
BS aku guna CD jugak..
kadang-kadang lagi kreatif dari aku..:)
tak mintak benda pelik-pelik utk anak aku
cth:puting..hihihi..

orang yang membantu kita dalam membesarkan anak kita
 adalah sangat penting
some time..kita perlu
cerewet bagi kebaikan anak-anak kita..

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow