:sabor:

kadang-kadang..bila kita mula belajar untuk bersabar
banyak jugak benda yg datang buat kita hilang sabar....
ada orang buat betulkan lebih kurang 7 page..
yang dah siap di betulkan +print kan sekali just
put in..5 dokumen..
ambil masa 1 hari bekerja..
for me..memalukan..
em..
datang ke office orang tunjuk bagus..
padahal bukan  dia pun yang repair barang yang rosak tu..
aduh..malas tul aku nak layan orang cam gini..
baru datang sekali..nak sembang hebat..
who are u..aku pun tak kenal ko..
adoii..aii
experience lah..em..
aku kadang2..taksuka
orang cakap..saya dah kerja 8 tahun..
tapi..ape pun takleh buat..
siapkan sehelai kerja ambil masa 1 bulan..
selesaikan 1 defect kecil..celah gigi je..
ambil masa 2 bulan..
memalukan kalau mengaku experience
tapi buat kerja senang pun tak boleh..
ada orang pengalaman 2 tahun..
petik jari jer..kerja siap..
kalau pengalaman 10 tahun pun..
tapi cakap jer lebih buat tak..
apa ada..
campak dalam laut pun ikan tak mau...aish..


bukan aku nak cakap apa..
dah masak sangat..
dengan dolak dalih nie..
aiyooo..kita tak de cover lah tak der dalam kontrak..
peh..aku semak kontrak..terang lagi bersuluh..
em...semua nya nak elak kerja..
aku pun tak paham..
suka tak suka..
aku kena selak setiap helai..
setiap dokumen..
s.....,TI,hospital..
every single services..
huhuhu..

nice jugak..every day
trip..
aduh lah..
kalau aku cakap..
em...membebel jer aku nie ek..
nasib ar..aku..
just buat kerja aku..
...
for me jangan lah nak menipu bangsa sendiri...
all this..untuk anak bangsa..peribumi..
apa aku buat nie pun aku 
rasa hak..
aku ada hak utk marah
kalau orang buat tak betul 

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow