er...stress!!

post nie bukan nak merendahkan sesiapa atau sebaliknya
em..
kecewa dengan budaya kerja sesetangah orang..
tah lah cakap banyak pun buang masa jer
bila kita buat penilaian..
sedar pulak diri tu tak layak..
tell me..
aku nak buat apa ng orang suka kelentong
mcm nie..
4.30..cari walkietalkie..msg..call..semua tak jawab
what u aspect eh..
so aku ..sendiri turun plant..
dlm kul 5.10..msg aku..
ok..saya tgh buat ng kontraktor..
what kind of words nak aku ckp
ng orang mcm gini ek..
at that time aku kat plant..
tapi...tapak kaki dia pun takder..
msg ringkas aku..
owh..aku kat chiller plant..
tak malu ke menipu terkantoi..
bukan sekali berkali
kali terkantoi..
masih nak bajet diri tu hebat..

so jangan pelik dan hairan lah
masa sekarang
ada gak kaum adam yg memang tak tahu
dan tak boleh
handle mechanical problem
tak boleh attend meeting
tak boleh fight for the right..
tak boleh nak fight hak sendiri
sebab tuli
dah tau diri tu tak pandai..
tak bukak kontrak
tak baca
tak tau standard
tak tau clause..
yang diaorg tau lepak atas motor..
tunggu org abis servicing..
mcm mana saya nak sign ke..benda nie tak ok lagi
tu pun nak tanya aku tak boleh pikir kot
kalau tak ok..buat mende ko nak sign..
buat dokument pun ada word anjing laut...
please bayangkan kejap..
ada lagi teruk..
buka panel..
fire..tanya..eh benda putih tu apa ek..
perunding..engineer..
what..aku rasa nak gelak kat situ..
aku pun tau benda tu module
boleh ker client menerima pandangan dari perunding
macam nie..
bukan aku nak rendah kan sesiapa..
tapi..
pikir lah sendiri..
orang suka
pelik kalau asst engineer mechanical or engineer mechanical
perempuan..
but aku lagi hiran..
kalau lelaki..ada diploma,ada degree..
tak boleh buat
dokument tender..
buat sebut harga ambik masa sebulan..aku blh buat 3hari je..
analisa tender memang tak boleh harap..
yang ader degree..tak kenal isi perut panel fire..
ader ker system c02 tu boleh berfungsi disebabkan kilat..
jawabnya tak boleh..maksudnya
design fail!!
tapi kenapa bagi jawapan bodoh..
bencana alam!!
tak belajar system ke..??
geram sangat..
for me..aku memang happy done all my work
sediakan tender..
anggaran jabatan..
anaslisa..
walaupun benda2 agak rumit dan sulit..
meeting..inspection..

tapi aku sangat geram berhadapan
dengan orang yang bodoh tapi tak nak belajar
kuat menipu..
suka mengelak kerja..
ini bukan kerja saya..
ini itu ini ini..
my words\
aku tau benda ni siap!!
er..
buat pe kamu dibayar..
baik aku je yang buat kalau nak tolak2 dan alasan bagai..
paling aku tak tahan dengan orang yang menipu nie..
dAH menipu terkantoi..
tak malu ke??
blh tak kadang2 aku rasa
tak de pun tak per..menyusahkan aku jer
lagi pun..
kerja aku tak effect pun kalau ko el +CUIT+mc+kursus..
kalah orang ada anak..
bos aku pernah cakap..
dia tak dpt bayangkan kalau aku berhenti ke
apa..
tungganglanggang mechanical punya kerja..
cukup ler masa aku cuti bersalin dlu..
so bukan aku
nak ungkit..
claim OT ratus2..
tapi balik cuti aku kena buat balik semua kerja..
apa ek org cam tu!!
datang ot buat kerja lain!!
aku bukan heran sangat pun dgnOt
aku pun tak kemaruk nak ot..
wpun aku layak nak OT..
tapi aku takder ler..
nak buat kalau tak der kerja..
halal ke kalau buat cam tu..em..pikir ler sendiri
semoga cepat2 ler bertukar supaya tak menyusahkan aku..
nak kena updated kt bos pasal ko!!
aku dah malas nak ambik tau
dari suruh ko baik buat sendiri..
sebab memang tak boleh harap pun..

kalau rasa ada tanggungjawab pada kerja..
pagi2 dah tau nak buat apa..
tak payah kena ajar..kena cari..
ni pagi2 dah breakfast..isi perut..
buka folder komputer pun..huuhu..boleh bilang dengan jari tangan je..
dokumen..setahun kerja..ye..tapi macam seminggu..
aku seminggu pun dah penuh..


sabar je..lah..
sebab membeza kan budaya kerja di
induk..
kat sana lepak..takder kerja..
boleh rewang2 boleh sesuka hati nak datang ke tak datang...
so boleh blah...
itu bukan cara kerja aku..
paham!
fasiliti.....kalau kerja cam tu..
apa pengalaman pun ko takder...
ape kerja pun tak boleh harap kalau cam gitu.


Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow