kerja or HW..

sebenarnya..
volume kerja aku sangat low 
sekarang nie..
kalau ada kebenaran (waiting for green light jer) 
kompem-kompem aku letak jawatan...
sure lah aku rasa macam..
erk..
nak dekat 3tahun dah tak der pun usaha nak tetap
walaupun dari dulu kami
sangat-sangat diperlukan
so..
aku buat apa yang patut je
kalau long term aku mula dah nak
hand over pada orang yang kekal di sini
 sikit kecewa ng Pentadbiran
kenapa yg baru masuk trs post tetap
walaupun bukan post asst.

dalam hati mula lah nak cari
sign "keluar"
nak tumpu pada anak-anak
and our own company
mesti org akan marah dan cakap macam-macam
same macam keputusan yang aku buat
untuk berhenti dari GOV jawatan tetap
dah LULUS induksi,exam amali,exam teori,exam jpa
(ambik exAM dalam pantang tu)
tunggu sah jer...
banyak yang cakap rugi je..
biarlah gaji kecik pun asal ada pencen
senang nak buat pijaman..
rumah kerajaan bagi dok(tapi elaun potong)
for me..
aku tak harapkan DUIT pencen
ikhlas cakap i'm happy to be there
as asst lab..
sangat seronok
ada bos yang baik kawan2 yang baik
environment kerja yang selesa
tempat tinggal yang macam2 ada..haha..
banyak benda sangat aku belajar..
hal2 pengurusan pejabat..macam2 lah..
tapi
aku nak sesuatu yang aku cari (hihi serious jer)
bila dpt offer kerja dalam engineering
walaupun jawatan kontrak
aku sanggup...sebab aku pernah tinggal kan
jadi draft person utk kerja ng gov
so sure aku rindu sgt
nak buat autocad
kat sini pun..banyak
pengalaman yang aku kutip..
(kutip sendiri tu)
dulu aku rasa memang aku kena
bina kerja sb mechanical engineer...
wajib
sampai aku pernah tolak kerja bank
interview bagai nak rak..
masuk exam bank CIMB......
lulus pulak tu yang lulus tu dua org je..
hihi..aku pun rasa pelik
cam mana 2 org je yg LULUS
tapi saat-saat akhir
dah nak masuk kerja...
aku tolak
bila dah bermain dalam
bidang nie..
serious happy..
dengan experience..
banyak benda lagi aku kena ambil tau..
so far aku ada cikgu..
encik suami ler..
dia banyak guide aku. ..tq sifu
ini memang bidang lelaki tp perempuan still
mampu buat..
cabaran mesti...
setiap kali meeting or inspection mesti u are the only one..
mesti kuat semangat..ilmu mesti penuh di dada
sebab nak berdebat dengan kaum yg ego
nak kena handle staf...lelaki
dengan perangai kontraktor
banyak yang kita kena jaga dari segi pergaulan..
yup..aku mg jaga sgt bab2 tu..
aku rela alone dr lepak(bukan kerja) ng semua lelaki..
mungkin dah terbiasa dari U.
LR..haha..
ada gak member yang cakap cam mana ek
ko boleh tahan..
kerja mcm nie......dgn stressnya..
jujur cakap time
kerja aku HATI kering
aku buat benda yang betul

sekarang dah mula berfikir utk
tinggalkan semua nie..
utk my LOVE
anak-anak..
but nak manage
our own company
nak belajar dari encik suami
construction pulak..
yakin..

sekarang nie...nak tunggu dua tiga empat bulan or
nak abiskan kontrak sampai 2014..
em...
Semoga Allah beri aku petunjuk...




Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow