:ikLaN:

nuffang

Friday, October 19, 2012

isteriku bukan bibik..


suka tajuk semalam...
tak de apa pun...
hihihi...tengah dok tengok semanis kurma
tu pun encik suami tengah dok tukar cadar bilik...
sebab puan ister hari-hari balik masak
jadi encik suami tak komen banyak...
kalau nampak mainan bersepah...
dia sendiri yang kutip...habis habis panggil
anak yang kemas...
kadang-kadang datang dapur tanya
ada apa-apa yg nak tolong...
puan isteri bukan nak take advantage
tapi bantu membantu kan lagi bagus..
sunnah tau..
meringankan apa yang patut..
kalau beranak satu mungkin tak terasa sangat...
tapi kalau anak berderet 3 nie...paham-paham je lah.
for isteri pun kena jaga gak..
ingatan untuk diri sendiri
encik suami dah rajin tolong so
pandai-pandai lah hargai ok..
jangan komen banyak..
me ..dari tak de anak..
sampai anak 3..
makan di rumah tu kira wajib..
tak kisah penat kerja ker apa
ikan bakar..or pindang sekali pun
ok jer for encik suami..
bab komen-komen
nie...i redha je if
baju dilipat tak berapa kemas.....
terbasuh cloth diaper dengan sabun biasa+pewangi
(sekarang takder dah)
cadar lain sarung bantal rojak-rojak..huhuhuhu..
klu potong tu kasar nya...tak pe telan masuk perut..
tak nampak pun..
haha..
if ada org cakap suami sidai baju
tu kena kontrol ng bini ler tu..
abaikan...
sebab laki mereka tak buat..
bila org kata tu takut bini ler tu..
abaikan..
sebab...
suami saya sayang saya..
hahahaha...
mood jiwang..
suamiku juga bukan bibik...
i pun buat jugak kerja rumah..
tapi rumah i sehari bukan sekali je kena kemas...
berganda-ganda...
tapi anak-anak i pun rajin-rajin belaka..:))


No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...