:ikLaN:

nuffang

Saturday, April 6, 2013

mari memilih


semalam last day kerja di uitm...
er..sedih pulak..
terima kasih semua...

semalam lepak sekejap 
dengan kawan kat
selayang...
so
sempat jugak lah
beli no pin kat bsn...
tengok dapat n0 2018..
tapi ada akak nie baik hati bagi no
dia...2013.masa tu no 2012..
alahai terima kasih ye kak...:D

sebenarnya nak cerita sal lain..
huhuhuhu...
intro..
menyusu anak sendiri,menyediakan EBM,cloth diaper,
homemade solid food,natural parenting ,unvaccine baby...

semua itu adalah pilihan..
ibu bapa berhak pilih yang terbaik
ibu bapa juga di beri ruang dan peluang utk
belajar mencari ilmu di mana saja
jangan terima cakap orang 
bulat-bulat dan jangan
hanya buat kerana ikut-ikutan..
kita sendiri kena tau kena
kenapa kita perul pilih begitu..

mari memilih..... :)

bermula hari ini
aku pun dah 
lebih masa di rumah..
boleh menjaga
dan membelai anak sendiri..
boleh pandang mereka membesar di siang hari..
hihihihi..

menjadi suri rumah..adalah job terBaik ok...


ramai orang kata ko nak buat apa berhenti
sebab nak jadi suri rumah je..
sebab nak jaga anak je,,,
tak sayang ke kerja sekarang
gaji pun dah ok...
nak buat OT pun lagi lah masyuk
bonus ada..
bukan senang nak kerja gov...
nanti mesti menyesal...

.......

tak pe lah...
aku bagi ruang kat orang lain..
jujurnya aku sangat suka dengan kerja aku tu..
aku banyak belajar..
sampai sekarang
kalau isi tender untuk kerajaan pun aku 
tak kekok..
sebab dulu aku prepared benda2 tu..
aku analisa benda2 tu...:)

tapi...aku lebih gembira kalau
boleh menguruskan anak-anak ku sendiri..
aku nak jana pendapatan dari rumah..
aku rasa semua org kena tukar cara pikir
rezeki bukan dari majikan/gov/....
rezeki dari Allah...
kalau kita fikir rezeki dari Allah kita tak akan pernah takut
untuk membuat keputusan..

.........


love my kids..
isi borang upu..
Insyallah full time student..
sambil..membesarkan 3 orang anak + 1 dlm perut nie..
sambil membantu encik suami menguruskan 
Fs engineering..
utk design interior client...
masuk tender
menjahit..

:)




  

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...