brunei-miri-kl-perak part 1

Kali ni edisi balik kampung berseorangan
pagi-pagi jam 7 sudah bertolak dari negara brunei.
flight di miri jam 11.30pagi pun delay 
sampai di klia lewat satu jam lebih ..
dapat ets tiket pun keesokan hari nya.
perjalanan dari kl sentral ke parit buntar pun
ambil masa 3jam 15mint
dari lembah subang naik lrt ke kl sentral 
Sudah hampir 10tahun tak naik lrt
haha..jakun sekejap
nak beli token bagai
maklum lah canggih sangat 😅
naik kapal terbang terus bedal nasi lauk
ayam kurma..punya lah lapar
sampai licin
sebutir pun tak tinggal

merasa naik lrt
sebenarnya dah lewat ets jalan jam
9.00pagi
jam 8.30pg masih di lembah subang
adik saya cakap kak
naik tèrus lrt lah kalau pakai kereta ni 
kena tinggal ets
ye keputusan tepat
sampai kl sentral pun 5minit sebelum
ets berlepas..haha
by the way ..saya sangat bersyukur
dengan nikmat yang Allah bagi
nikmat masa yang saya milik
nikmat nya saya tidak bergegas 
Menghantar dan ambil anak dari sekolah
dengan tenang tanpa kesesakan
boleh menyediakan bekal 
boleh ke sekolah anak pada waktu rehat
apabila perhatikan semua orang bergegas bersesak..memang saya jadi syukur sangat
saya menikmati hidup yang sangat baik
walaupun tak lah kaya raya pun kan..
inshallah kalau Allah izinkan saya kaya raya jua..amin.

ada makanan di sediakan dalam ets
tiket saya beli rm 73 saya dimaklumkan
ini tiket ets1 sedikit mahal
ada tiket ets2 rm 55 kl sentral -parit buntar

selesa sangat..bersih dan luas..


Balik sendiri kena lah guna perkhidmatan  awam
kalau nak drive balik kampung dr kl ke perak
sendiri memang tak di izin suami..
bahaya katanya kalau perjalan sejam oklah..

Oh ye ..my kids semua tinggal dengan suami
waktu bekerja anak-anak saya tinggal dengan jiran-jiran kami

Terima kasih kak su,kak hidayah kerana memahami dan banyak membantu saya.
makan dan pakai anak-anak pun mereka bantu sepanjang saya balik ke malaysia
terima kasih Allah.
saya doakan saya dan mereka diberi kesenangan
di dunia dan akhirat 

..........

Comments

Popular posts from this blog

CERITA SUNAT CLAMP

gentle birth dengan dr zana zalinda.

cooling tower overflow