:ikLaN:

nuffang

Wednesday, March 16, 2011

:botol susu BPA free:


hello..sebelum entriii pasal botol BPA free...

nak tunjuk gak

hasil perahan....segar dari ladang :)

6 oz gak lah...............

alhamdulillah..

walaupun kabur saya rasa semua orang tahu apa yang tertulis di atas..

tapi ader pilihan lain ker utk mak-mak yang bekerja nie

nak kasi susu badan..tapi kena guna botol jugak..

bestkan kalau boleh ..bF direct je..

tak pening2 nak beli botol,beli pump,beli tu beli nie...bagai lar

tapi..jika anda bekerja dan

BF bayi anda..

saya tabik SPRING

tabIk untuk diri sendiri jugak :)



cerita pasal botol...saya juga kadang-kadang

suka terbeli @ terpakai botol yang ader BPA(Bisphenol A)

tulah masa beli..tu pakai rembat je..tak ushar dulu no kat bawah

botol tu..tak pun buta kaler...tak tengok lutsina botol tu..

dah balik guan baru perasan ek

dari apa yang saya tahu.."yang saya tahu sahaja ek"

botol yang BPA free kat bawah botol tulis no.5..botol nie sesuai untuk

3bulan sahaja.lain-lain selalunya diorg siap-siap label "BPA FREE"

bukan botol free--ader ker org nak kasi botol free..

saya nak..semangat mengepam tengah tinggi tapi tak botol nak

simpan tak der..kena cari bekas dadih nie :)

opss..dah kona kot lain pulak

so botol yang mengandungi BPA

no.7....ala yang kaler lutsina cantik-cantik tu ada BPA

(ada banyak lagi nombor tapi tak kuasa nak hafal..)

sebab kalau tak silap..kegunaan BPA tu untuk kilat dan keraskan plastik..

sebab tu kalau BPA free botol dia pudar dan tipis..

so..

lepas nie.. saya kena lah berhati-hati membeli ek..

bekas dadih tu selamat ke nak simpan EBM??

selamat kot selagi tak pecah,kemek dan tidak dipanaskan

hihihi..nie kena tanya org yg pandai kimia nie...??

so ada yang rEQ..pic nie..sorii tak jelas sangat



nota tangan:gambar di atas..botol-botol tu BPA free,botol yang tak bukak lagi tu free dari kawan saya TQ..sebab bagi adiah BPA free..hihhiihihi..

2 comments:

  1. bekas dadih leh pakai 3x je xsilap...pastu xleh gune dah hihi

    ReplyDelete
  2. owh..TQ..kenalah beli bekas dadih tu banyak2 ek :)

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...