:ikLaN:

nuffang

Saturday, April 9, 2011

:saRunG soFa veRsi KuDa Belang:

akhirnya siap jugak sarung sofa nie ye..
ambil masa 2 hari utuk siap..
hari pertaama
kerja gunting-mengunting..
takde lah lama mana pun
tapi kena tunggu anak-anak
tidoo
baru boleh gunting..sebab..nanti
ada pulak yang tolong
sama..
semalam baru dapat
jahit..
sebab sebelum nie bila nak jahit je..
yg kakak bangun
bila kakak tido..
adik pulak bangun....
so
semalam mereka tido lama
mungkin sebab hujan..hihihihihi....;)

apalagi
saya mulakan dengan jahit tepi
syukur ada mesin jahit tepi
arwah ibu mertua ku
tak payah nak nganto kedai
jahit sendiri je..
walau pun old fashion
tapi berbaloi ek
ceter sikit
sal mesin nie...
lepas
antor repair...dulu..
cina yang repair tu..takder ler
baik hati nak
tolong pasangkan benang dia sekali...
saya nie mana lah tau
nak pasang..
dia bajet saya nie buka
kedai jahit ke...
kena lah pasang sendiri...
hahaha..
manual pun tak der...
pakai bedal jer..
ikut warna..
past tu adjust
sana sini...
and....menjadi jugak..hasil tangan saya...
ooopppsssss...
melalut sudah....
saya pun tak pasti
fabric nie
perlu ke jahit tepi..
tapi
saya rasa perlu
sebab saya nampak kemas sikit.. :)

part paling susah nak jahit
huhuhu
nak sambung body dengan lengan dia..
berpeluh ..
maklumler...
saya
bukan
tukang jahit..

ini lah hasilnya menggunakan mesin jahit
free adiah dari mama saya
comel kan model saya..

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...