:ikLaN:

nuffang

Sunday, May 19, 2013

epsom salts

encik suami dan faris kurang sihat
si ayah dok kira muntah2 pening2 lalat..hahaha
makan kenduri pun tak kenyang semalam..:)
adik faris pulak demam sikit..
so far dua2 dah ok
dengan rawatan semulajadi...
lebih pantas
encik ayah puan emak kasi rendam kaki 
sama epsom salts
kalau ada bath tub lagi bagus..
huhuhu..leh request bath tub tak hahaha..

campuran 1/2 cawan epsom salts air suam
masuk dalam baldi
lepas rendam jangan lupa bersih/bilas kaki dengan air biasa
lebih elok lakukan 2-3 kali seminggu..

untuk adik faris pulak
mak kasi minum air bebanyak sahaja
dengan jerlun badan..
ubat pun mak baru bagi sekali..masa mula-mula demam..
tapi bagi air banyak..memang menurunkan temp
si adik nie.
adik pun cergas..:)

me try to reduce kebergantungan pada ubat :)
hihihihi..

sorry..vaksin tetanus
pun mak tak nak ambik hihihi alasan
em...baru bersalin 
anak no 3 dah amik

sebenarnya aku rasa macam tak amik pun..sebab
masa faris pun aku mengandung aisyah baru 8 bulan...
hihihihi..aku ckp baru bersalin yg no.2..

em...kalau dah kompem salin kat sepital
yg ternaya peralatanya bersih wat pe nak ambik lagi kan..
oppsss...mungkin ada orang tak setuju dengan aku..
tapi setiap orang ada hak utuk menolak
sekiranya dia tak nak kan :)


Garam Epsom  sebatian mineral semulajadi, terdiri daripada magnesium dan sulfat yang boleh memberi beberapa manfaat jika menggunakannya dengan cara yang betul.
Garam Epsom seringkali di kenali sebagai penawar untuk beberapa penyakit.
Kajian telah menunjukkan bahawa magnesium dan sulfat, kedua2 mineral ini mudah diserap kedalam kulit. Apabila dilarutkan ke dalam air suam, garam epsom akan meningkatkan tahap magnesium ke dalam badan.
Magnesium memainkan beberapa peranan termasuk mengawal selia aktiviti2 enzim, mengurangkan radang, merehatkan sistem saraf, melegakan sakit anggota badan, mengurangkan ketegangan otot dan dikatakan juga mampu mencegah pengerasan arteri. Manakala sulfat pula di katakan membantu meningkatkan nutrien dan menyahkan toksin.----copy dari google ok..huhuhu

2 comments:

  1. Assalamualaikum kak. Mana nk dapatkan garam ni yer. Sya memerlukan sangat. Boleh sms sy kt no ni: 0173867302

    ReplyDelete
  2. Assalam mualaikom. Kak beli kat ne.. brpe harga... sms/whtapp 0102597751

    ReplyDelete

There was an error in this gadget

.: sharing is caring :.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...